- 2015-03-26
KARBANTARTÁS?
Nincs annál bosszantóbb, amikor a legnagyobb megrendelés gyártása közben valamelyik csomagológép meghibásodása miatt azonnali megoldást kell keresnie.
A bosszúság mellett, ezek az események súlyos veszteséget okozhatnak cége számára.
A hiba elhárításáig általában mindenki megfogadja, hogy ezután rendszeresen odafigyel gépei állapotára, és keres rá valamilyen megoldást, hogy legközelebb ne kerüljön ilyen helyzetbe.
Sajnos azonban a tapasztalat azt mutatja, hogy a csomagológép javítása után a folyamatos napi feladatok közül hamar kikerül a karbantartás vagy akár csak az ellenőrzés rendszeressége, így rövid idő múlva ismét foghatjuk a fejünket és kapkodhatunk gyors megoldás után.
Ha a fentiekkel már találkozott, akkor talán itt az ideje áttekinteni a lehetőségeket, és olyan döntést hozni mellyel csomagológépeinek működési megbízhatóságát illetve folyamatos rendelkezésre állását tartósan és megbízhatóan növelni tudja, méghozzá úgy, hogy az Öntől „függetlenül”, szinte automatikusan történjen, ráadásul költséghatékony módon.
Tekintsük át a lehetőségeket:
A klasszikus megoldás, amikor megfelelő létszámú és jól képzett állandó karbantartó csoportot tart fenn, biztosítja számukra a szükséges szerszámokat, eszközöket és tartalék alkatrészeket.
Ezzel a módszerrel garantáltan magas költségei lesznek, és mégis előfordulhat, hogy a márkaszerviz segítségére kell támaszkodni.
Szervizszerződést köthet a csomagológép márkaszervizzel, vagy csomagológép forgalmazóval. Ezzel biztosíthatja, hogy csomagológépeivel a legjobban hozzáértők foglalkoznak, azonban valószínűleg már középtávon megpróbálják majd rábeszélni egy korszerűbb berendezés vásárlására, illetve a rendszeres gyárilag előírt karbantartásoknál akkor is ki fognak cserélni bizonyos alkatrészeket, ha az még nem lenne időszerű.
Nem rossz szándékból, csak a gyári javaslatok betartása miatt.
Ha több, különböző forrásból beszerzett csomagológépet használ, akkor több szerződést kell kötnie, és célszerű mindegyikre odafigyelni, hogy a rendszerességben biztos legyen.
Tehát ezzel a módszerrel már nagyobb biztonságban érezheti magát, de nem biztos, hogy ez a leghatékonyabb.
A következő lehetőség, hogy karbantartási szerződést köt egy erre specializálódott céggel.
Ha megbízható partnert választ, akkor az a kivételes helyzet állhat elő, hogy érdekeik egy irányba mutatnak.
Azaz mindkét fél abban lesz érdekelt, hogy az Ön meglévő csomagológépei minél tovább és minél megbízhatóbban működjenek.
Előre láthatóak és tervezhetőek legyenek az alkatrész költségek, ne legyenek alkatrészek feleslegesen kicserélve, de mindent cseréljünk ki, ami nem várt problémát okozhat a következő karbantartásig.
Dokumentált legyen minden tevékenység, hogy pontos döntéseket lehessen hozni.
Előre időzítetten történjen a karbantartás, hogy mindkét fél megfelelően fel tudjon rá készülni.
A hosszú távú együttműködés miatt optimális mértékű szolgáltatási díjak legyenek elérhetők.
A ZLC Csomagolástechnikai Szolgáltató szakemberei által létrehozott Tervezett Karbantartási Rendszer a harmadik módszer alapjaira támaszkodva működik, kiegészítve a folytatásban olvasható fontos részletekkel.
A jövő héten részletesen bemutatjuk Tervezett Karbantartási Rendszerünket.
Van pár tanácsunk a csomagoláshoz!
Szóljon hozzá Ön is!